Zo werkt het

Bent u zorgprofessional en wilt u een product aanvragen voor uw cliënt? Bij Wijngaarden Medical maken we het proces zo duidelijk en eenvoudig mogelijk. Afhankelijk van het soort product (maatwerk of confectie) en wie het aanvraagt, zijn er verschillende routes (hieronder beschreven):

  • Hulpmiddelen via de zorgverzekeraar
  • Hulpmiddelen via het ziekenhuis
  • Direct bestelbaar voor patiënt

Hulpmiddelen via de zorgverzekering

1
2
3
4
1
2
3
4

Aanvragen

Meten

Goedkeuring zorgverzekeraar

Product leveren

Stap 1 Aanvragen

Om aan alle eisen van de zorgverzekeraar te voldoen, hebben we ingevulde formulieren nodig. Op de formulieren pagina vindt u hier meer informatie over. U kunt uw aanvraag digitaal insturen of u vult een papieren formulier in die u vervolgens mailt naar orders@wijngaardenmedical.nl. Met deze ingevulde formulieren doen wij een eerste controle of de levering mogelijk voor vergoeding in aanmerking komt.

Stap 2 Meten

Zodra wij het formulier hebben ontvangen en het een maatwerkproduct betreft, neemt onze productspecialist contact met u of de cliënt op om een meetafspraak in te plannen.

→ Gaat het om confectie? Dan is meten door onze productspecialist niet nodig. U bepaalt als zorgprofessional zelf de maat aan de hand van onze maattabellen. Dit kunt u doorgeven op het bestelformulier.

Stap 3 Goedkeuring aanvragen

Zodra de productkeuze compleet is, dan vragen wij bij onze declarerende partij een goedkeuring aan om er zeker van te zijn dat de producten vergoed worden. Bij akkoord gaan wij verder tot bestellen en levering. Is het niet akkoord, dan koppelen wij dit terug aan u.

Stap 4 Producten leveren

Zodra wij de goedkeuring hebben ontvangen én het product is beschikbaar (op voorraad of na bestelling), leveren wij het product op het door u opgegeven afleveradres.

Hulpmiddelen via het ziekenhuis

Wilt u op factuur bestellen bij ons, bijvoorbeeld als ziekenhuis, dan kunt u ons een mail sturen met de gewenste producten samen met de factuurgegevens (indien u nog niet eerder bij ons besteld heeft). Wij nemen de aanvraag dan verder in behandeling.

Direct bestellen voor patiënten

Bent u patiënt, wilt u bestellen en is er geen indicatie voor vergoede zorg vanuit de zorgverzekeraar of bent u niet onder behandeling bij het ziekenhuis, dan kunt u producten bestellen die als zelfzorg product zijn aangemerkt. U kun deze bestellen via onze webshop.

Twijfelt of u voor vergoeding in aanmerking komt via de zorgverzekeraar of via het ziekenhuis, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.